Beep

Onsdag kväll och lite drygt halvvägs genom arbetsveckan. Förkylningen jag åkte på förra veckan hänger sig kvar och gör sig extra påmind när jag pratar och sjunger för mycket. Perfekt när man försöker agera musiklärare…

Idag har jag bland annat pratat hörselvård och tinnitus med en grupp. När vi precis lämnat det och övergått till att spela började larmet från handikapptoletten utanför att tjuta högljutt. Problemet var att ingen var där och att ett tryck på återställningsknappen inte hade någon som helst effekt. Eleverna fick helt enkelt prova på att ha tinnitus resten av lektionen. Fruktansvärt irriterande men ändå fyllde det en viss funktion tack vare grymt bra tajming. Det kändes som att min uppmaning om att verkligen försöka undvika tinnitus landade lite extra bra!web-0180

2 thoughts on “Beep

  1. Mäh! Så störigt. Och så passande! Heja dig! Duu… dammsugarna är slut nu. Alldeles snart. Jag och S vill göra nya men är fast beslutna om att det inte blir lika roligt utan ”Cissi”! 😉 ❤

    • Ja, man kan ju bli tokig på mindre!! Nämen typiskt 😉 Jag kommer gärna tillbaka och hjälper er göra nya, men det skulle nog bli lite väl lång väntan. Ni ska nog klara er ni två! ❤

Kommentera

