Long ago and far away

web-1121web-1135web-1187
Det är sååå länge sedan jag skrev här men jag har saknat det. Jag gillar både skrivandet och att ha någonstans att göra av mina bilder. Inte så mycket av någon annan anledning som att jag gillar att själv kunna gå tillbaka och titta och läsa.

Det är definitivt inte första gången jag har tänkt börja om men nu, nu händer det!

Sist jag skrev hade jag varit på besök hos min syster över första maj-helgen 2015 när hon gick sitt första år på Vindelns folkhögskola. Intet anande att efter examen senare den våren och sommaren som kom var det i Vindeln jag skulle få mitt första jobb som musiklärare. Ett vikariat för en gammal folkiskompis på en termin i årskurs 1-5. Plötsligt bodde jag och syrran på samma lilla ort och jag jobbade heltid som musiklärare för första gången och bodde inneboende hos en familj med sex barn. Toktrött på kvällarna och på helgerna de vackraste promenaderna längs Vindelälven. Lite senare på hösten och vintern några av de häftigaste norrsken jag sett!web-1353
Hux flux så var det höstlov och det blev en tripp till andra syrran i Göteborg. Dessutom blixtvisit hos kompisar utanför Vänersborg och en tur till Alingsås med en annan kompis. Åh just det, ett dygn hos kusinen i Köpenhamn hann jag också med. Hur det där gick ihop på fyra dagar kan jag inte riktigt förstå såhär i efterhand…

web-1431web-1552
På något vis så tog den plötsligt slut den där höstterminen och det blev jul hemma i Skellefteå.web-1772
Mycket ovisshet och funderingar på vad som skulle bli nästa jobb och vart jag skulle ta vägen var det där vid årsskiftet. Till slut blev det att söka jobb på högstadiet i Byske.web-2107
Där i mitten på januari fick jag så under samma vecka en tillsvidaretjänst på 60% och förstahandskontrakt på en hyreslägenhet i den del av Skellefteå där jag bodde tills jag var två!web-4300
Vårpromenaderna gick längs Skellefteälven i häggdoften. Mitt favoritobjektiv lade av och jag satte mina första betyg. Huvva!
web-6185Första sommarlovet som lärare! Två fina bröllop och på tok för lite bilder från resten av allt jag hade för mig. Tid för ändring på det känner jag!
web-8119 På Trästock fick kameran följa med åtminstone!
web-8952 Skördetid och uppladdning för att börja jobba heltid igen. 40% i årskurs 3-5 på skolan jag bor närmast.web-9138
Innan eleverna kom hann jag med världens mysdag med älskade släkten!
Höstlovet i höstas innehöll än en gång västkusttripp. What to do när båda systrarna behagat flytta till Göteborg?! Det enda som fastnade på bild var dock sushirelaterat.web-9442

Så var det jul igen och jag hade mitt livs först egna julgran! Så mysigt!

web-9691

Nu är det inte långt kvar tills det är slut på mitt andra år som musiklärare. Sedan i höstas har jag också börjat leda gospelkör igen och så har det hänt tusen andra saker förstås.

Har någon tagit sig hit genom en herrans massa bilder och svammel så bra jobbat! Jag hoppas det blir lite mer liv här nu och att det får mig att komma mig för att fota lite mer. Jag är taggad!

web-0107

2 thoughts on “Long ago and far away

Kommentera

