Melanzane Parmigiana

Egengjord pasta igår fick följas upp av auberginegratäng idag. Det är ju så gott med italienskt! Jag är grymt sugen på att åka tillbaka dit, gärna nyss. Jag har dock fortfarande lite egenimporterad parmesan och pecorino i frysen att laga mat med!
_MG_7963
_MG_7968
_MG_7972
Innan fjolårets resa så gick ett matlagningsprogram om traditionell italiensk mat på svt och nu har jag börjat kolla in den sida som programledaren och hennes systrar har och även deras youtubekanal. De heter Chiappa och receptet på melanzane parmigiana hämtade jag från dem. Jag följde det nästan iaf… Gott blev det vill jag lova!
_MG_7977
_MG_7993

Kommentera

