Efterlängtad ledighet

Jag insåg precis att jag redan hunnit vara hemma i Ursviken i en vecka. Ett ovanligt påsklov men en välbehövlig och efterlängtad ledighet. Mamma och pappa vandrar omkring på Kreta och syrrorna är hemma hos sig. Påskhelgen har ändå varit fullspäckad med traditionsenlig påskbuffé och ett antal kyrkobesök. Jag har både spelat lite bas och sjungit. Det gick tack och lov bra trots att jag nu när jag äntligen stannat av åkte på förkylning och tokont i halsen. Dessutom har jag fått träffa mitt lilla kusinbarn för första gången och annan släkt och vänner.

Igår hade jag en lugn dag hemma och njöt av att äntligen ha tid att läsa något annat än kurslitteratur! Det var dock storm ute och jag fick rädda en gammal dörr som var på väg att välta och ett bord som innan jag hann göra något redan blivit av med en rejäl bit.
web-7661
Idag har vädret lugnat ner sig och jag ska nog våga mig ut på en längre promenad utan att behöva vara rädd för att få varken träd, skorstenar eller plåttak i huvudet. Igår var ett av grannarnas uthustak nästan på väg…web-7689

Kommentera

