Mitt 2014 – Januari till Maj

Web-1701

I januari kom  mina vänners fina lilla dotter till världen och då skulle hon givetvis förevigas!

Web-1955

Jag passade på att bjuda en blivande mamma på middag när blivande pappan befann sig lite för långt bort på jobb.

Web-2074

Jag experimenterade lite med min externa blixt som tas fram alldeles för sällan och i brist på modeller så…

Web-2105

Det var soulkväll i Black Box och jag fotade för P-town.

Web-2513

Både lärare och klasskompisar stod på scen.

Web-2667

Sist ut för kvällen var Nina and her temptations.

Web-2945

Gravidmage med tillhörande blivande föräldrar fotades och pappa som var på besök fick agera packåsna.

Web-3170

Den största delen av vårens skolarbete bestod av ett praktiskt examensarbete. Mitt arbete handlade om uttryck i kör och jag genomförde det med Pite Gospel och det avslutades med konsert i Djupvikskyrkan.

Web-3694

Som vanligt så kryllade det av konserter, särskilt under andra delen av terminen. Här var det tribute till Ole Børud.

Web-3828

Påsken firades hemma i Skellefteå och innehöll bland annat en hel del god mat.

Web-3836

Samtidigt passade vi på att fira kusinen som fyllde 25!

Web-3860

Vi fick order att se påskiga ut.

Web-3923

Självklart innehöll våren även fågelskådning. Vi introducerade det också för en av brasilianarna som bodde hos mamma och pappa under några veckor.

Web-3960

Under påskledigheten hann vi också med en tur åt Burträsk-hållet och Sofia provade Eiras säng.

Web-4035

Vi konstaterade att Sofia och Joel hade i princip samma frisyr.

Web-4724

Tillbaka i Piteå hade jag fotografering med skönsjungande vokalgruppen Tonova.

Web-5405

I Black Box var det tributekonsert igen, denna gång spelades det Robyn.

Web-5704

Under våren hann jag också med inte mindre än två SMASK-produktioner. Lokaltävling och sedan även Riksfinal i Piteå. Jag körade i SMASKorkestern tillsammans med ett härligt gäng och hade grymt kul! Under Riksfinalen fick vi i kören stiga fram på scenen och göra mellanakten tillsammans med dansarna. Därför fick jag bland annat gräva fram något som skulle likna en fågelskrämme-outfit.

Web-5720

Varvat med detta gällde det att knåpa ihop dokumentationen av det där första examensarbetet.

Web-5737

Där mot slutet av terminen när naturen grönskat hade jag två supersnabba familjefotograferingar med två söta bebisar och deras föräldrar. I slutet på maj blev dessutom ännu en av mina vänner mamma till en fin liten tjej, men tyvärr bor de lite för långt bort så dem har jag inte kunnat besöka ännu.

Web-5974

Klassen avslutade terminen med grillparty på gräsmattan bakom ett av husen på studentområdet.

Web-6036

Innan jag riktigt tog sommar hann jag ner till Umeå för att hälsa på syrran. Kvällen när jag kom ner bjöd vi bland annat vår tremänning och hennes kille på middag och morgonen efter började vi packa ihop hela lägenheten. Innan kvällen var över hade mamma och pappa kommit ner, allt blivit nerpackat och jag och pappa hade dessutom hunnit en sväng på Kulturnatta. Sedan rullade vi norrut.

Web-6133

Sista veckan i Piteå denna vår innehöll ännu en tributekonsert, Tower of Power, och det allra sista jag hann med innan jag åkte hem till Skellefteå var en spontankonsert med Tonova där de sjöng sitt sommarprogram.

Kommentera

