Samlande som smakar!

Den här tiden på året är en riktigt hamstringsperiod i våran familj och jag har redan hunnit fylla frysen med ett gäng burkar hallon och diverse andra bär. Idag stod en första omgång grönkål på tur (för att i vinter kunna göra goda pajer med valnötter på toppen!) och en hel hög persilja blev det också.Web-9370
Web-9397Det är så underbart att bara kunna gå ut på tomten och plocka allt man vill ha! Tack mamma för det.<3 Så småningom hoppas jag att jag har mitt eget grönsaksland!
Web-9390Det såg lite knapert ut på brödfronten där i frysarna också så jag satte igång en improviserad deg. Lite spännande var det att se hur det skulle smaka. Jag hade i riven squash, kallpressad rapsolja och både jäst och lite surdeg. Det blev riktigt bra faktiskt!Web-9385För en stund sedan dök min ena faster med sambo upp och gav sig ut i vinbärsbuskarna. Jag tror minsann det ska hinnas med lite juicetillverkning också innan dagen är över!

Kommentera

