Shake! It’s gonna be alright!

Då var det måndag och ny vecka efter en riktig toppenhelg! EFS Norrbotten hade inspirationshelg på Storstrand och gospelkonsert med underbara Samuel Ljungblahd på lördagkväll. Jag åkte upp till Piteå i fredags, såg att lägenheten stod kvar, och hade rep/knytisfika med fina On Duty inför morgondagen.

På lördagen repade vi ihop oss med den större kören som haft gospelseminarium under dagen och övat in fyra av låtarna. Sedan var det dags för konsert!

Det var fullsatt i stora kapellet och blev en svettig konsert med massor av härlig musik, dans, energi och glädje! Jag blev ännu en gång påmind om varför jag älskar gospel. Det är så mycket mer än bara musik. Samuel är så bra på att förmedla det! Web-3Web-1Web-4 Tack Robert för att du tog hand om min kamera så att jag fick lite konsertbilder!Web-5Web-6

När konserten var slut var vi ju så klart tvungna att ta lite fina (och mycket flummiga) gruppbilder också!

Web-8

Web-9

Web-7 Efter konserten gjorde Samuel en upptäckt som ju måste vara ett ultimat bevis på att man gett allt!

Kommentera

