På gatan där jag bor

Efter tre veckors resande har jag till slut landat hemma i Furunäs igen. När jag kom in genom dörren hittade jag en stekpanna med couscous och grönsaker, som mamma förberett innan hon åkte på middagsbjudning, och till det fanns rester av helgrillat lamm och hjortronchutney som blivit över efter bröllopet på Gotland i lördags. Inte ett dugg äckligt kan man säga! 😉

Jag har haft en fantastiskt bra resa och hunnit träffa en massa släkt och vänner, mer eller mindre planerat, och dessutom en del trevliga nya bekantskaper. Allt från roliga servitörer i Napoli till härliga, numera ingifta, släktingar på Gotland och till sist en trevlig äldre man från Östanbäck, som kände sig låst för att han inte längre får köra bil, i busskuren utanför Umeå universitetssjukhus.

Bilder och berättelser utlovas men först ska jag landa lite och kanske göra något slags försök att mildra det där halsontet som spridit sig bland kusinerna under veckan på Gotland och som nu hunnit ikapp även mig._MG_9677

Kommentera

