Sommar sommar sommar

Efter min mest fullspäckade termin någonsin så har det plötsligt blivit sommar och jag är hemma i den gamla västerbottensgården. Här på gården är det ganska precis som det brukar vara den här tiden på året. Det grönskar och växer i varje hörn av trädgården och mamma har tusen saker på gång, de flesta är det förstås superbråttom med. Det är nu, annars hinner det inte bli något! Pappa var mest stressad över att hinna klyva och stapla veden så att den hinner torka till vintern men igår blev det färdigt. En höna har precis lagt sig att ruva och har fått en egen liten bur för att få lugn och ro.

Igår passade jag på att avsluta fjärde året i Piteå på bästa sätt med en superbra konsert. Det grymma gänget i vokalensemblen Tonova sjöng sommarens konsertprogram. Jag har ju faktiskt fotat dem lite tidigare i vår._MG_4724
När konserten var slut stod mamma och pappa utanför min dörr och väntade. Det var dags att tömma lägenheten på allt jag kan tänkas behöva i sommar och alla växterna som inte vill bli övergivna och rulla en bit söderut. Ungefär en vecka spenderas hemma innan det är dags att dra ut på sommaräventyr. Två veckors tågluff och sedan direkt till Gotland för häng med släkten och bröllop! Kul ska det bli!

Gårdagskvällen avslutades i vanlig ordning med mackfika men det följdes av en mindre chock, sådär kring 22.30. Efter att ha suttit och lyssnat på pappa som pratade i telefon med sin bror kom det fram att min käre far missat att berätta vårens stora nyhet för mig! Han har sagt upp sig från jobbet, det företag han jobbat åt de senaste 19 åren, och ska i augusti börja jobba som kyrkvaktmästare. Det har tydligen varit klart ganska länge och när semestern är borträknad så har han bara fyra veckor kvar på sitt nuvarande jobb. Sådant glömmer man inte att säga till en av sina döttrar i en månad pappa!! Men kul att du faktiskt gjort verklighet av dina funderingar och testar något nytt. När jag funderar lite så känns det ganska givet. Klart att pappa ska hinna jobba lite i kyrkan innan han går i pension och vaktmästare måste vara den givna posten!

6 thoughts on “Sommar sommar sommar

    • Ni verkar ha det underbart ni också måste jag säga! Jag är grymt sugen på att komma. Det fick bli flyg ner på måndag men kanske att det passar när jag ska uppåt igen. Eller så får det bli en egen liten tur! Jag har det i tankarna. KRAM!

Kommentera

