Varma minnen

Just nu är det disigt i Piteå och temperaturen ligger runt nollstrecket. Riktigt grått och tråkigt. Väderappen i mobilen säger att i Banjul så är det 28 grader varmt och stjärnklart, imorgon ska det bli 37 och strålande sol. Idag är det precis ett år sedan jag tillsammans med ett gäng härliga människor landade där, i Gambias huvudstad.

Tre veckor spenderades i en liten by på landsbygden där vi fick en liten inblick i en helt annan kultur än vi är vana vid. Vi introducerades till en del av Gambias traditionella musik och dans, mötte många fantastiska människor med livsöden vitt skilda från våra egna och skaffade oss många nya erfarenheter.

Jag är oerhört glad och tacksam att jag fick göra den resan och dessutom med så fina vänner som ressällskap. ❤

Det händer rätt ofta att jag längtar tillbaka. Både till de härliga människorna och till grundinställningen de hade. En helt annan syn på tid och framför allt en annan prioritering av vad som är viktigt här i livet än vad vi oftast verkar ha här hemma.

Skulle någon komma och erbjuda mig att resa dit igen så skulle jag åka på stört!

_MG_4266

_MG_4018

_MG_4160

_MG_5062

_MG_4714

_MG_4047

_MG_4037

_MG_4035

_MG_3988

_MG_4109

_MG_4101

_MG_3958

Kommentera

