Mitt 2013 – April till Juni

Det gick visst lite långsamt med min årsresumé. Så kan det gå när man jobbar och varvar det med middagsbjudningar och diverse annat. Här kommer fortsättningen!

_MG_5727

Påsken spenderades hemma i Skellefteå.

_MG_5931

SMASK-deltävling i Piteå. Flera klasskompisar och vänner tävlade men det blev veteranen i sammanhanget som äntligen fick vinna! Maria var på besök men på något vis fastnade hon aldrig på bild.

20130427-210156.jpgVårpromenader längs vattnet i Piteå till ljudet av de första storspovarna.

På valborgsmässoafton följde en god vän med hem till mamma och pappa för firande och yngsta syrran landade på svensk mark efter sina asiatiska äventyr._MG_6166

_MG_6228

_MG_6240Jag fick höra talas om att det fanns en blå- och vitsippebacke i Piteå. Det visade sig vara ett fint ställe värt att återvända till!

_MG_6559

_MG_6531

_MG_6547 Gardenparty hos och med vännerna!_MG_6609Den goda efterrätten avnjöts på det där nyupptäckta utflyktsmålet.

_MG_6885

Mitt i ett åskoväder starkt nog att dra igång skolas inbrottslarm hade Trisha konsert. Boogielicious!

_MG_6946

Jag drog ihop en knytisfrukost på kullen framför 81an.

_MG_6966

Sista helgen i maj åkte jag till Umeå och hälsade på min syster och fick se hennes lägenhet för första gången. God mat, trevliga människor, underbart väder och massa häggdoft i luften. Dessutom hann jag med att sjunga med On Duty på Vasakyrkan.

IMG_1769

Sista maj tog jag och Hanna årets premiärdopp. Tro det eller ej men det var hur skönt som helst och vi tog en ordentlig simtur i kvällssolen.

_MG_8112

I början av juni gjordes sista rycket med vårens skolarbete och jag åkte söderut för sommaren.

_MG_8195

Ledigheten inleddes med firande av studenter.

_MG_8327

Jag jobbade några dagar som personlig assistent och cyklade hem i den värsta regnskur jag kan minnas.

_MG_8390

En dag av vedklyvning och stapling på fårfarmen.

_MG_8361

I mitten på juni började jag på mitt nya sommarjobb på Skråmträsk kvarn. Jag bodde mestadels i stugan hos mormor och morfar, cyklade en mil till jobbet, ägnade dagen åt bakning, cyklade tillbaka över ängarna, åt middag som mormor lagat och slocknade i sovstugan ganska tidigt. Ett riktigt trevligt jobb på ett trevligt ställe, väldigt vacker väg till jobbet och boende på bästa stället!_MG_8731

Till midsommar blev det traditionsenligt fika i Bonnstan. Dagen till ära hade mamma klätt sig i västerbottensdräkten och pappa i bröllopsskjortan.

_MG_8829

_MG_8800

  Där i slutet av juni åkte jag upp till Piteå några dagar för att träffa några av de fina som jag har turen att plugga tillsammans med. Under en middag i det gröna fick jag veta att två av dem ska bli tre!

Kommentera

