Sista *atcho* rycket

Så var det redan sista skolveckan före jul. Ikväll har jag skickat in den sista uppgiften den här terminen. Om den blir godkänd får visa sig, men inlämnad är den och det känns så bra!

Det som återstår nu är genrep,rigg och julkonsert med On Duty gospel på onsdag kväll och ensemblerep på torsdag. Tyvärr så har jag lyckats gå och bli förkyld men förhoppningsvis ska det gå vägen ändå. Igår nös, snörvlade och snöt jag mig konstant. Till min stora besvikelse upptäckte jag att min nässpray var slut. Idag fick det bli en sväng till apoteket för att investera i en ny, den sorten som hjälper mot både nästäppa och rinnsnuva. Mycket fin uppfinning det där! När kvinnan i kassan sa ”och den ville du ha” så svarade jag något i stil med ”ja, som jag har längtat!” Hon verkade inte förstå min glädje över att ha kommit över denna underbara spray. Såhär i efterhand kan jag tänka mig att mitt utbristande lät lite småskumt…men men. Hjälper gör den! _MG_1082

Kommentera

