Sångglädje och självporträtt

Det här har varit en riktigt bra dag och jag har fått en ny påminnelse om varför jag vill syssla med musik. En dag fylld av ren sångglädje!

Sång i form av meditation, improvisation och så några låtar på det. Instruktionerna fick vi på danska, vilket inte alltid är helt lätt att förstå, men med lite inslag av engelska så gick det fint det också! Det är verkligen härligt att få sjunga tillsammans utan fokus på prestation. Att bara låta sig slukas av musiken.

När jag kom hem var jag trött. Trött,väldigt avslappnad och med en grymt bra känsla. Jag hoppas på och ser fram emot en morgondag med samma känsla!

 

Apropå absolut ingenting så var det premiär för en ny serie på svt i onsdags, ”Alla är fotografer”. Första avsnittet handlade om självporträtt. De pratade bland annat om att släppa kontrollen, att inte fokusera på ansiktsuttrycket och inte tänka ”nu tar jag en bild av mig själv”. Jag blev sugen på att fota precis när jag skulle sova och det var helt mörk. Det enda som var kvar att göra var att borsta tänderna men jag var bara tvungen att ta åtminstone en bild så det fick bli samtidigt som jag borstade tänderna. Så, det var den väldigt långa förklaringen till den här lite smått skumma bilden.

_MG_0781

Kommentera

