Otrevligt men oundvikligt

Jag ska erkänna att jag inte har fått allt gjort idag som jag hade tänkt MEN en av det saker jag fixat är att rensa avloppet till badkaret. Det måste ju ändå väga upp för det mesta av det där som inte blev av?

När jag bodde hemma var det pappa som fixade stopp i avloppet och liknande incidenter. Jag minns en gång när jag tappat en av mina första tänder och den föll ner i handfatet och försvann. Hur ledsen jag egentligen blev minns jag inte men däremot att pappa letade igenom vattenlåset och rören under handfatet, och så småningom även några rör i källaren om jag inte minns fel, tills han slutligen hittade tanden!

Nu när jag bor själv finns det ingen som gör sådant där åt mig. Jag skulle väl kunna be bovärden men jag är lite för envis för det. Att rensa avlopp är ju inte direkt svårt, det är bara inte särskilt trevligt… Det luktade varken rosor eller någonting annat man någonsin kan få för sig att lukta på frivilligt utan en bra anledning, men nu rinner vattnet undan obehindrat!

_MG_0756

Pappa vid sitt önskade utflyktsmål, havet, på fars dag!

Kommentera

