Doften av eld och nybakt bröd

Igår kväll inleddes helgen med inflyttningsfest hos goda vänner. En fantastiskt trevlig kväll med härliga människor och galet god mat!

Idag blev det en rätt tidigt morgon då jag, Emmeli och Eleonor åkte iväg för att baka hällekaka i en liten bagarstuga en bit utanför Piteå. Efter en morgon med en deg som först jäste över alla bredder och sedan låstes in i en bil tillsammans med bilnycklarna så fick lite mer flyt, och slutresultatet klagar vi inte på! Men det var också härligt bara att få stå där i stugan och baka, i doften av eld och nybakt bröd. Jag gillar verkligen att få grädda bröd på stenhäll i vedeldad ugn och hur gott blir det inte?!! _MG_0412Nu ska jag se om jag lyckas göra ett ryck med den där projekbeskrivningen utan att somna, innan jag myser ner mig i soffan framför säsongspremiären av ”Så mycket bättre”.

Kommentera

