Gambiamode

De här bilderna tog jag för precis åtta månader sedan. Vi besökte skolan i den by vi bodde i under Gambiaresan. Barnen sjöng för oss med öronbedövande volym. Underbart!

Nu mitt i allt skolarbete försöker jag tänka mig tillbaka in i det afrikanska tankesättet. Att ta saker som de kommer. Det är ingen idé att jaga upp sig, det mesta löser sig för eller senare. Det blir så mycket lättare att ta tag i de där måstena då.

Snart ska jag blunda och låtsas att jag är tillbaka i den där hyddan bakom det batikade tygstycket. Att jag nyss borstat tänderna i grodornas sällskap, nästan fått en fladdermus i huvudet på vägen tillbaka till hyddan, tvättat bort det värsta från fötterna med en våtservett och låtit Johannas fotspray skapa illusionen av rena fötter.

_MG_4267_MG_4271_MG_4266

Kommentera

