Fredag med förkylning, flytt och flashbacks

Igår mådde jag inte direkt toppen. Dyngförkyld med lite feber och noll energi. Dessutom renoveras det hos en av mina grannar så det var inte direkt tyst i huset… Sa jag förresten att min dator inte har startat sedan i måndags. Med andra ord kunde jag inte roa mig med att maratonse någon serie som det annars varit guldläge för.

Sådär, nu har jag klagat färdigt tror jag.

När jag vaknade imorse kände jag att energin var tillbaka. Förkylningen är inte borta men gårdagens soffläge gjorde sitt jobb. Sist jag var rejält förkyld var i Gambia och det har på något vis gjort att jag längtat tillbaka galet mycket idag (dock inte just till förkylningen och febern jag hade där…). Jag har inte så mycket mints tillbaka till specifika händelser från resan som till hur det kändes att vara där. Det kanske låter flummigt men det är hur som helst en väldigt skön känsla!

20130927-235628.jpg

Förutom att jag har drömt mig tillbaka till Gambia så har två vänner flyttat idag och vi var ett helt gäng som hjälpte till och agerade flyttfirma. När man är tolv stycken som kånkar så går det rätt smidigt och kan rent av vara riktigt trevligt! Det bjöds också på god middag som intogs sittandes på vardagsrumsgolvet. Mysfaktorn i golvhäng ska inte underskattas!

One thought on “Fredag med förkylning, flytt och flashbacks

Kommentera

