Galet nöjd tjej!

Då var det måndag och den nya skolveckan är igång. Efter en riktig toppenhelg känns det helt okej!

_MG_8115 I fredags var det filmmys med fina vänner och ”Life of Pi”_MG_8123 I lördags åkte jag söderut hem till schtaaan. På torget var det internationell matmarknad och fullt med folk. Kul! ”Möjligheternas torg” brukar sällan leva upp till namnet utan mest bjuda på sten och en ständigt misstolkad fontän… Men nu så! _MG_8138 Septembervädret visade sin bästa sida och i solen var det rent av sommarvärme. Perfekt! Jag passade på att frysa in grönkål och persilja innan rådjuren hittat igen och ätit upp allt. _MG_8143 _MG_8211 Kanske det bästa av allt var att mamma i lördags sett en annons i tidningen som hon lyckades vara den första (av många) att ringa på. Hon ringde och berättade lite kryptiskt att hon köpt en present åt mig och att jag borde be en vän med en bil att frakta den till Piteå. En hushållsassistent!!! För 300 spänn!!! Det råkar dessutom vara exakt en sådan som mamma har, möjligtvis lite mindre använd (vilket inte är så svårt).

Det enda lilla negativa var att han som sålde den inte visste vart köttkvarnen tagit vägen men en sådan och en passertillsats får jag nog tag i så småningom. Hur som helst. Nu har jag en assistent att köra bröddegarna i!

Tack bästa mamma! 🙂

4 thoughts on “Galet nöjd tjej!

Kommentera

