Rymlingar i trädgården

Ikväll var det torsdagsjazz i bäckravinen på Nordanå. Spelade gjorde Simon Löfstedt Trio. Bra musik med väldigt vacker inramning!
_MG_9754
När jag kom hem upptäckte jag att jag precis missat dagens händelse med några få minuter. Jag mötte en granne (som jag aldrig sett förut) när jag klev ur bilen och han mumlade ”vi har haft hästjakt här”… Det tog några sekunder innan jag uppfattade vad han hade sagt.

När syrran och hennes kompis kommit hit hade det stått fyra hästar på tomten och ätit gräs. Efter en stund hade grannarna sett sina bortsprungna hästar och kommit för att hämta dem. De var tydligen inte helt villiga att gå hem men efter något varv runt trädgårdslandet gav de till slut med sig.

Det grämer mig lite att jag missade all dramatiken!

20130801-221938.jpg

Tack Stina Olofsson för hästbilderna!

20130801-221950.jpg

20130801-222002.jpg

20130801-222013.jpg

2 thoughts on “Rymlingar i trädgården

Kommentera

