Att vara med villa för en vecka

I veckan har mina föräldrar åkt till västkusten för att hälsa på släkt och vänner. Det betyder att jag och syrrorna tar hand om hönsen och vattningen. Eftersom båda systrarna jobbar och flänger hit och dit så har ansvaret hittills mest fallit på mig. Det är faktiskt rätt trevligt att gå omkring och vattna och det får helt enkelt ta den tid det tar. Alla som känner min kära mor vet att krukorna som ska vattnas inte är sådär få att man kan räkna dem på fingrar eller tår utan här snackar vi mååånga krukor.

Vad som är klart mycket tråkigare än att vattna är att ha hela huset och tomten för sig själv. Det kanske låter lyxigt och visst kan det vara det men det blir rätt trist efter ett tag. Dessutom har vi haft främmande de två senaste veckorna så det blev verkligen tvärtomt. Ett sånt här hus ska ha lite liv och rörelse. En västerbottensgård med en tomt på 13 000 kvadratmeter på en person är lite att ta i…

Nu ska jag avsluta kvällen med lite bildredigering framför Diamond League varvat med inomhusvattningsrundan.

Imorgon kommer en syrra hem för två dagar ledigt. Trevligt!_MG_9592 _MG_9598 _MG_9612 _MG_9628 _MG_9640 _MG_9643 _MG_9690

 

2 thoughts on “Att vara med villa för en vecka

Kommentera

