Duscha med kläderna på

Precis när jag låste upp cykeln för att cykla hem från jobbet började det droppa. Jag tänkte att det är ju ingen fara att bli lite blöt på vägen hem, det är ju lätt att byta om när man kommer fram. Regnet tilltog snabbt och jag blev ganska rejält blöt rätt fort. Så går det när man för en gångs skull lämnar jackan hemma… Men vad göra när man redan är blöt? Det är bara att trampa vidare för det blir ju knappast värre…eller?

Plötsligt öppnade sig himlen. Jag trodde nästan att ena linsen skulle åka ur ögat där ett tag. Det sjukaste var att bara sådär 3-5 sekunder efter att regnet lagt i maxväxel så var skorna lika fulla med vatten som om jag doppat dem i en hink. När jag väl kom in hettade det på armarna efter allt smattrandet. Helt hysteriskt väder!

_MG_8327

Kommentera

