Äntligen

De senaste dagarna har verkligen varit jämngrå och blöta. Gårdagen spenderade jag bland annat med att läsa en halv bok vilket kändes som en passade aktivitet. Det kan vara skönt med lite grått väder då och då men stannar det för länge blir jag så less!

Det var underbart att idag få vakna till strålande sol. Jag tog en liten promenad tillsammans med plaståtervinningen det första jag gjorde. Tänk vad njutbar en sådan syssla kan bli med hjälp av lite sol! Att gå ut sådär tidigt i solen utan att möta en enda människa fick mig att tänka på en kristi himmelsfärdshelg för åtta år sedan. Den spenderade jag på ett kloster i Frankrike. Inte heller den helgen bjöd på särskilt fint väder men den var klart minnesvärd ändå!

Nu ska jag avsluta min helg med ett ”Gardenparty”!_MG_5559

Kommentera

