Jordnötssmör

Min huvudplan för den här måndagen var att riktigt komma igång med pluggandet inför tentan i hållbar utveckling som väntar om en vecka. Sedan tänkte jag kanske varva det lite med att börja klippa ihop filmsnuttar från Gambia som så småningom ska bli en musikvideo. Eller ja, den ska också vara klar om en vecka.

Jag kunde inte låta bli att börja med filmen. Efter en stunds googlande av mig och en av mina gambiavänner har jag lyckats lista ut hur jag ska konvertera filmerna så att de blir kompatibla med iMovie. Då tyckte jag att jag vara värd att få titta på några filmklipp. Nu är det bara lite svårt att sluta… När jag tittar på klippen börjar jag också längta tillbaka nåt så ofantligt! Här är några bilder som jag tog för en månad sedan igår.
_MG_3988_MG_4018_MG_4035_MG_4037_MG_4047

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det är dags att ta tag i några måsten. Måsten – sånt där som man under resan nästan lyckades glömma bort att det fanns. Jag skulle så mycket hellre träna på att stöta jordnötssmör i den största mortel jag någonsin sett. Det vore inget måste utan något jag själv vill. Men att göra sitt eget jordnötssmör för hand i landet där jordnötterna odlats, nog måste det ändå vara bra för hållbar utveckling!!!

Kommentera

