För länge sedan

När jag kom hem för en stund sedan såg jag att jag hade fått ett mail av mamma. Det hör inte till vanligheterna ska jag säga. En av mina fastrar fyller år imorgon och mina föräldrar var och uppvaktade henne idag. De tittade på gamla foton och fick med sig en dubblett av en bild hem. Det som landat i min mailbox var en inscannad version av den. För mig som älskar fotografering och fotografier var det en otroligt glad överraskning!

Den här bilden är troligtvis tagen i juni 1991 så min syster var 9 månader någonting och jag närmade mig 3 år. Vår yngsta syster väntade två år i framtiden.

I vår familjs fotoalbum finns det ett gäng bilder där vi som här sitter och fikar ute i naturen. På en äng, i en skogskant eller vid det övergivna gamla huset nära åkern där vi brukar fågelskåda varje vår. Många av gångerna var också min underbara farmor Greta med på utflykterna. Hon var en kvinna med massor av energi och hon fanns alltid där för och spred glädje till oss alla. Lite då och då rullade hon oanmäld in på våran tomt med sin röda cykel för att hälsa på. Ibland hade hon kommit innan jag hunnit hem från skolan och jag minns hur glad jag blev när jag såg hennes cykel stå där på gräsmattan.

Oj så många minnen en enda bild kan locka fram.

Jag saknar dig farmor ❤IMG_0001

5 thoughts on “För länge sedan

  1. Så himla fint! ❤ Det här fick mig att sakna min farmor lite extra. Synd att det är några tusen mil mellan oss…

    • Jag har lite svårt att träffa min farmor jag med. Precis när jag läste din kommentar började norrskenet fladdra utanför mitt fönster. Det är farmor som skickar det där uppifrån, det har jag bestämt!

Kommentera

