Den som väntar på något gott…

För mig har den här helgen till stor del bestått av papperssortering. Jag har längtat efter att ha tid att ta tag i de där högarna som har legat i och under bokhyllan lite för länge. När examinationsveckan var över var det äntligen dags!

Mitt golv har sedan igår varit så gott som täckt av pappershögar sorterade efter olika kategorier. Det tog mig två dagar men nu är det så gott som klart. Alla noter är i sina pärmar, i bokstavsordning. Jag ska bara ner med en rejäl hög till pappersinsamlingen. Så fantastiskt skönt!

När all sortering var klar var det dags för belöningen i form av chiligrytan som stått på spisen i fyra timmar, tillsammans med brödet jag bakade i förmiddags. Receptet finns här: Texas chili. Som vanligt höll jag mig inte riktigt till receptet, men nästan. Det blev riktigt riktigt gott. Definitivt värt att vänta på!IMG_2862

2 thoughts on “Den som väntar på något gott…

Kommentera

