Stekt strömming

Sedan jag kom tillbaka till Piteå har jag haft klar brist på inspiration till att laga mat. Trots att det bara är till mig själv jag lagar så brukar jag tycka det är kul att anstränga sig lite och testa något nytt då och då. Senaste veckan har bestått av en massa tentaplugg med bara lite rep som avbrott. Så fort man ser de där böckerna tappar då iaf jag lusten till det mesta. Tentan skrevs igår så nu är det bara att hålla tummarna!

Idag bestämde jag mig att det var dags för något lite mer inspirerande än någon gammal halvvattnig laxbit som legat i frysen sen innan jul. Kommer inte motivationen av sig själv så får man tvinga fram den. Det blev stekt strömming med potatis- och pasternacksmos. Riktigt gott!IMG_2853
Till helgen när morgondagens seminarium är över och rapporten lämnats in ska jag fira med fyra timmars chili på högrev. Galet gott!!!

One thought on “Stekt strömming

Kommentera

