Månljus

I vinter har det som bekant snöat en hel del. Vi får som regel alltid mer snö än såhär under en vinter här i mina hemtrakter så det lite mindre vanliga just i år är att det kommit så mycket på kort tid och så tidigt.

Det bästa med de här mängderna snö är att den gör landskapet så vackert och ljust efter den mörka hösten. Just nu ligger det gnistrande snö på varenda trädgren. Granarna har vita, fluffiga täcken som på de mest idylliska köpesjulkorten.

Som bekant gillar jag att fota men under hösten när det blir mörkare och mörkare är det lätt att tappa inspirationen. Sedan jag kom hem till mina föräldrar för julledigt så har jag gått och väntat på en dag med klart väder och gärna lite sol för att få några fina bilder på det vackra vinterlandskapet. Tyvärr har det inte funnits några sådana dagar, bara några korta stunder som inte passat. Idag var det för första gången den här vintern (känns det som iaf?) en riktigt solig och vacker dag. Det var bara det att jag jobbade alla dygnets få ljusa timmar. Jag var ändå sugen på att fota och dessutom hotar de med plusgrader på söndag. Lösningen blev stativ och långa slutartider. Månljus och stjärnhimmel är inte fel det heller!

IMG_2667 IMG_2671 IMG_2682

Kommentera

