Ett glas vatten

Under förmiddagen idag har jag röjt och packat färdigt för att kunna lämna min lägenhet över julen. Efter lunch var det dags för oss i On Duty att för andra och sista gången bidra till Pitebornas julstämning i Gallerian. Det var också dags att hälsa God Jul till några av de bästa! Sedan bar det av till lägenheten med mamma, pappa och ena syrran som kommit och lyssnat. Vi slängde ihop en snabb men god middag och packade in allt i bilen. Hur kan det bli så mycket grejer som ska med hem över jul? Jag tyckte ändå att jag tog i princip bara det viktigaste. Väskan med kurslitteratur och liknande var iaf inte lätt…huvva!

Väl ute på E4an var det rejält med snörök och sådär riktigt obehagligt dålig sikt. Vi hade dessutom oturen att direkt hamna bakom en långtradare. Tack och lov så gick det bra.

Under kvällen, och hela veckan förresten, så har jag lite då och då sett på musikhjälpen. I år så var syftet med insamlingen att ge människor som bor i slumområden tillgång till rent vatten. Så viktigt. När tiden gick ut hade svenska folket samlat in över 23 miljoner kronor. Helt otroligt!

Nu ligger jag i min säng här hemma och tänker på att jag hoppas på en riktigt härlig jul här hemma och sedan på alla dem som troligtvis knappt kan drömma om att ha det så bra som jag har det.

Ett lite spretigt inlägg om allt möjligt men det är ju det som är poängen, att komma ihåg hur stora kontraster det finns. Det är dags att försöka sova trots att min hals retas, dels efter en intensiv och lite slitsam vecka och dels på grund av en begynnande förkylning. Bäst att ha ett glas vatten redo för eventuella hostattacker. Tänk vilken LYX!IMG_2208

One thought on “Ett glas vatten

  1. Fining där! Vad bra att ni tig er hem välbehållna!
    Sov så gott och jag hoppas att du ska hålla dig frisk!! Men vi har ju haft förkylning inom familjen… Så det kommer ju inte helt oväntat. Förlåt 😦 du aasvann på quizkampen i alla fall 😀 tjoho!

    KRAAAM!

Kommentera

