Lax på gravning

Idag har jag varit och sjungit julsånger med On Duty i Gallerian med tomteluvor och det har snöat stora härliga snöflingor så gott som hela dagen.

Till middag blev det rotmos och julkorv. Moset gjorde jag på potatis, kålrot, lite purjolök och EN morot. Jag upptäckte att jag hade kvar lite rotsaker hemifrån mina föräldrar. Det fanns dock bara en morot men det räckte gott och väl. Det var ENORM! Observera att pannan på bilden rymmer 5 liter (…och moroten är gul, färgerna är inte fel).IMG_2078

Ikväll har jag också gjort i ordning gravad lax så att den med all säkerthet ska vara färdig på onsdag. Då är det nämligen dags för årets första julbord. Vi har de två tidigare åren jag bott i Piteå haft julbordsknytis med klassen och så även i år. Det brukar vara riktigt gott och mysigt!IMG_2089

En riktigt julig andra advent har jag haft med andra ord!

Nu är det nog dags att sova om jag ska orka med morgondagen. Då drar repetitionerna inför musikhögskolans årliga julkonsert igång!

Kommentera

