Usch för godis!

Idag hade jag bara lektion till 12 och efter en lunch på kåren och en snabbhandling bar det av hem till lägenheten. Från det att jag kom hem har jag hunnit laga middag i form av en helstekt kyckling, kokat dubbel sats hallonkola och slagit in den, slagit in lakritskolan jag kokade igår, gjort en sats saffransbullar och rullat 64 mozartkulor. Jag var en aning less på godis redan efter heldagskokeriet i lördags och nu är jag ännu mer less. Det finns dock en orsak till att jag gjorde så mycket just idag.

På lördag ska jag hem och sälja godis på EFS i Ursvikens julmarknad. Där säljs diverse hantverk, bakat, lotter, fika och annat och alla intäkter går till EFS mission.

Det var förklaringen till godiset. Kycklingen var jag tvungen att laga till idag innan den blev dålig. Men varför skulle jag nödvändigtvis göra saffransbullar just idag?!! Såhär i efterhand var det nog en grej för mycket. De hade behövt få lite mer kärlek känner jag, de kunde blivit bättre. Men nog ska de gå äta ändå!

One thought on “Usch för godis!

Kommentera

